
Времето во октомври е типично есенско, со преовладување на дожд во последните неколку дена, но дефинитивно не очекувавме дека може толку брзо да падне и снег надвор.
Навистина не се сеќаваме кога последен пат врнеше снег во првите денови од октомври, но сепак вренето брзо се врати на вообичаените температури и дожд.
Сепак, снегот делуваше како потсетник дека многу наскоро летните гуми треба да бидат оставени во гаражата, а зимските гуми треба да излезат од таму. Затоа одлучивме да се сетиме кога е потребно да се стават зимските гуми.
Во принцип, ако просечните дневни температури се под 7 степени, тогаш сигурно е време да се сменат летните гуми со зимски, а како што велат метеоролозите денес утринава беа измерени и -3 степени, истото го најавуваат и за утре. Ова е неопходно од неколку причини. Не само поради тоа што жлебовите на зимските гуми се подлабоки, туку и поради тоа што специјалната гумена смеса од која се направени е различна.
Во интервју минатата година, Тодор Желев, кој е раководител на техничките операции и одговорен за поените за периодични технички прегледи на АБО, ни рече дека поради нивниот различен состав, зимските гуми остануваат поеластични на ниски температури. А ова обезбедува подобра тракција.
Но ние дури не треба ни да ја следиме временската прогноза секој ден и да ја пресметуваме просечната температура. Едноставно затоа што Законот за патниот сообраќај (член 139, параграф 1, точка 4) јасно наведува дека сите патни возила мора да се движат по патиштата со зимски гуми во периодот од 15 ноември до 1 март.
Покрај тоа, длабочината на протекторот треба да биде најмалку 4 милиметри. Имаме повеќе од еден месец распаѓање за замена на летните гуми со зимски. Но нашиот совет е да не ја оставате оваа задача во последен момент.



