Утрински Весник
Магазин

Дали Google не прислушкува преку телефоните? Зборувате за нешто, па ви се појавува реклама за истото

Google.jpg

Еден од најпознатите инфлуенсери, Валерио, неодамна објави експеримент на своите профили на Инстаграм и ТикТок, со кој истражува дали „Google“ ги прислушкува корисниците преку микрофонот на нивните уреди. Овој експеримент брзо стана вирален, генерирајќи речиси 6 милиони прегледи и над 400 илјади лајкови на ТикТок.

Во видеото, Валерио најавува дека ќе зборува за играчки за кучиња, но не го изговара тоа наглас. Кога пребарувал на интернет без да зборува за темата, не добил никакви реклами или содржини поврзани со играчки за кучиња. Но, штом ги затворил пребарувачите и почнал на глас да зборува сам со себе за купување играчки за кучиња и храна за своето непостоечко куче, ситуацијата драстично се променила. По повторно отворање на пребарувачот, на страницата на „Daily Mail“ го пречекале реклами поврзани со играчки за кучиња.

Ова откритие предизвика лавина од реакции, со што се отворија стари сомнежи за тоа како маркетинг платформите, како Google, Meta и Amazon, ги собираат податоците од корисниците. Една од најконтроверзните компании поврзана со ваквите практики е Cox Media Group (CMG), голема американска компанија за дигитален маркетинг, која користи вештачка интелигенција за анализирање на гласовните податоци преку „активно слушање“. Ова наводно им овозможува на компаниите поефикасно да ги таргетираат потрошувачите.

CMG, чиишто практики се осудени како инвазија на приватноста, тврди дека согласието од корисниците се добива преку условите за користење на апликациите. Сепак, многумина го оспоруваат легитимитетот на оваа согласност, бидејќи условите честопати се премногу комплицирани за корисниците да ги разберат. Закони како калифорнискиот за прислушување бараат експлицитна согласност за снимање разговори, што ги доведува во прашање овие практики.

CMG веќе почна да ги губи партнерствата со некои технолошки гиганти. Google ја прекина својата соработка, Meta преиспитува, додека Amazon целосно ги негира обвинувањата за вклученост во вакви практики.

Случајот што го изнесе Валерио е уште еден потсетник дека во дигиталната ера, границата помеѓу комерцијалниот маркетинг и заштитата на приватноста станува сè понејасна.

Можете да прочитате

Водата од овој манастир прави чуда: Неподвижни проодуваат, a слепи прогледуваат …

Октромври месец полн со страст и возбуда за пет хороскопски знаци

Возачи, внимавајте: Колку се опасни лисјата на патот?