Утрински Весник
Македонија

МОН: Годинава се обезбедени и дистрибуирани 1,4 милион учебници

МОН: Годинава се обезбедени и дистрибуирани 1,4 милион учебници

Обезбедувањето учебници за учениците од основните и средните училишта како процес под надлежност на повеќе институции и тела, под координација на Министерството за образование и наука, годинава е значително унапреден. Тоа го потврдува фактот што преку откуп на учебници за кои Министерството не ги поседува авторските права и преку печатење на оние што се во сопственост на МОН досега во 2023 година обезбеден е тираж од 1.374.324 учебници. Над 98 % од нив се веќе дистрибуирани, информираат од Министерството за образование и наука.

dobivaj vesti na viber

За споредба пред 5 години, како што велат, односно во 2018 година биле набавени 823.604 учебници.

„Во 2019 се набави тираж од 655.934 учебници, во 2020 вкупно 732.634 учебници. Во учебната 2021/2022 година се набавија вкупно 748.421 учебници. Податоците покажуваат дека учебникот како едно од основните полагала за совладување на наставната материја по сите предмети е значително подостапен за разлика од минатите години“, истакнуваат од МОН.

Информираат дека учебниците од прво до петто одделение, за кои МОН ги поседува авторските права, годинава се целосно набавени и испорачани до училиштата, исто како и учебниците од седмо до деветто одделение, кои се во сопственост на издавачки куќи. За шесто одделение одобрени се учебниците по природни науки, македонски и албански јазик, чија дистрибуција ќе заврши во текот на следната недела. Одобрен е и учебникот по математика и по завршување сите постапки, ќе може да се печати и испорача.

„Важно е да се истакне дека по 15-ина години првпат се обезбедени нови учебници по 150 предмети во средното стручно образование, но и во гимназиското. И тие исто така етапно се печатат и испорачуваат до училиштата во согласност со искажаните потреби преку електронска апликација на Министерството пред почетокот на учебната година.

Учебникот е едно од наставните средства што се користи за постигнување на целите на воспитно-образовниот процес и треба да овозможи постигнување на националните стандарди на знаење, учење со разбирање и подигнување на креативноста, иновативноста и критичкото размислување кај учениците. Изработката на квалитетен учебник е комплексен процес што зависи од повеќе фактори, независни од системско влијание“, се истакнува во соопштението од МОН.

Можете да прочитате

(Фото) Андреј од ДНК доби мурал во скопската населба Аеродром

ЕУСАИР Форум на Крит – Муртезани: „Преку соработка и поврзаност до заедничка европска иднина“

Меџити: Ја отворивме вратата кон 600 милиони евра за зелени проекти на ЕУ