Бенедикт Хане, 24-годишно момче кое седеше зад контролната табла на трамвајот, вешто ги возеше црвено-белите вагони со часови пред да замине на Универзитетот во Нирнберг, каде што студира социјална работа. Бидејќи тој сè уште учеше, Хане беше внимателно следен од инструкторот, а трамвајот што го возеше беше без патници.
Но, ако сè биде добро, Хане наскоро ќе стане полноправен возач на трамвај кој ќе превезува луѓе низ германскиот град Нирнберг навечер или за време на викендите, кога не мора да посетува настава. Под притисок од големиот недостиг на работна сила, јавните транспортни компании, како што е градскиот сервис ВАГ во Нирнберг, мораа да најдат нови извори за да ја зголемат својата работна сила.
ВАГ треба да вработи 160 нови возачи годишно за да управуваат со трамваите, автобусите и возовите во метрото. За Харалд Рубен, кој го предводи тимот за регрутирање и обука на компанијата, беше јасно дека „нема да ја постигнеме оваа цел доколку не ги истражиме сите можности“.
Транспортната компанија доставила оглас наменет за студенти, нудејќи им да возат трамваи со скратено работно време надвор од часовите. Треба да поседуваат возачка дозвола, да имаат над 21 година и да бидат „сигурни и погодни за возење и работа во смени“.
Многу сектори во Германија, како и во други европски земји, се соочуваат со сериозен недостиг на работна сила, кој се очекува да се влоши доколку не се преземат итни мерки. Јавните транспортни претпријатија предупредија дека можеби ќе треба да го намалат бројот на автобуси, трамваи или подземни возови бидејќи очекуваат десетици илјади работни места да останат непополнети во наредните години.
Поради недостиг на работна сила, вработените во транспортниот сектор изминатите недели штрајкуваа низ целата земја за да привлечат внимание на нивната позиција, а синдикатот Верди предупреди на влошување на условите за работа.
Многу компании пријавуваат до 20 или 30 проценти непополнети позиции, а недостигот придонесува за маѓепсан круг во кој преоптоварените вработени се разболуваат, што дополнително ја влошува ситуацијата. Други германски градови како Манхајм и Минхен, исто така, почнаа да бараат студенти како потенцијални вработени за да го надополнат недостатокот.
Хане никогаш не помислила дека ќе вози трамвај се до пред неколку недели кога забележал реклама на ВАГ. Веднаш се пријавил, вели тој, и станал еден од петте примени. ВАГ прими 36 апликации.
Откако ќе го положи возачкиот испит и ќе биде придружуван од инструктор неколку дена, Хане сам ќе вози трамвај 20 часа неделно.
Хане, чии претходни работни места вклучуваа работа на бензинска пумпа, рече дека не се грижи за балансирање на универзитетот и работата.
„Кога би можел да изберам, повеќе би сакал да возам трамвај пред да одам на универзитет за да ми заврши денот со предавања“, рече тој, додавајќи дека исто така сака „да работи во други периоди од денот за да види различни луѓе и ситуации“. „Моите колеги мислат дека е навистина кул, и моето семејство исто така.