11.000 евра месечно би можел да заработи готвач или келнер кој ќе се вработи во ресторан во Содерсторф (Долна Саксонија) во Германија. Ова е платата што ја нуди ресторанот од споменатото место. Според „Дер Шпигел“, ресторанот очајно се обидува да го пронајде персоналот што му недостасува.
Ретко која друга индустрија во Германија претрпе толку многу од пандемијата на коронавирус како ресторанската и хотелската индустрија, пишува Spiegel. Бизнисот сега расте, гостите се враќаат, но на гастрономијата и недостигаат десетици илјади вработени. Ресторанската индустрија страда од недостиг на работници.
“11.000,00 евра. Отсега па натаму!” – со овој знак Филип и Кристин фон Штум се рекламираат во Содерсторф во Долна Саксонија. Тие се сопственици на стара дрвена фарма со ресторан каде се одржуваат семинари и разни настани. Теоретски, Филип фон Стум за германските медиуми изјави дека може да организира 50 свадби овде секоја година. Има доволно истраги и интереси, но нема доволно работна сила. Поради ова, тој може да се согласи да одржува меѓу 10 и 15 свадби годишно, пренесува „Феникс Магазин“.
Примерот на ресторан од Долна Саксонија не е единствениот. Германската агенција за вработување објави 33.160 слободни работни места во угостителството во јуни.
Организацијата чадор што ги обединува рестораните на Дехога претпоставува дека има недостиг од двојно повеќе квалификувани работници. Во Германија има недостиг од повеќе од 66.000 готвачи, помошници во кујна, келнери и друг сервисен персонал. Поради недостиг на персонал, рестораните воведуваат повеќе слободни денови за работниците и им го скратуваат менито и/или работното време.
Не недостасува побарувачка. Институтот Ifo неодамна дојде до заклучок дека туристичката индустрија во Германија е во пораст. Барем во големите градови како Минхен, Берлин, Хамбург, Штутгарт и Дрезден – продажбата сега е значително подобра отколку во 2019 година.
Во Берлин, на пример, продажбата е за околу 60 проценти повисока отколку пред пандемијата. Во другите градови растот е меѓу 25 и 35 проценти. Но, заработката исто така се зголеми во просек низ целата земја, иако добивките во руралните области беа помали.
Но, иако индустријата работи добро, премал број вработени сакаат да работат во неа. Напротив, многумина заминуваат и не се гледаат себеси во туристичката индустрија на долг рок.