Страшната несреќа во Темпи е најтешката во последната деценија на европската железничка мрежа, коментира во својата анализа британскиот весник „Гардијан“.
Тажни спомени будат фотографиите што го обиколија светот во последните неколку часа со десетици загинати по тешкиот директен судир на патничкиот воз на линијата Атина – Солун со трговскиот воз од Лариса, забележува „Гардијан“.
Како што се наведува во изданието, трагедија во Европа со многу сличности со онаа на Темпи се случила во 2016 година во Германија кога по директен судир на два воза во Бад Ајблинг, загинале 12 лица. Во овој инцидент невнимателен бравар дозволил два воза да се движат во спротивни насоки на единствената пруга.
Излетување од шините со голема брзина во Шпанија
Последната железничка несреќа во Европа, која предизвика толку многу жртви, беше излетувањето од шините со голема брзина во Шпанија во 2013 година кога 80 луѓе загинаа во близина на Сантјаго де Компостела.
Британското издание исто така нагласува дека рекордот за безбедност на железницата на Грција е најлош во ЕУ во последните десет години, врз основа на статистиката на Европската агенција за железници.
Има многу прашања за фаталната железничка несреќа
Разумно прашање за експертите за причините за трагедијата во Темпи е дали сигнализацијата функционирала правилно, дали се работи само за човечка грешка или други услови оставиле два воза на иста пруга.
Иако голем дел од малата грчка железничка мрежа е затворена, земјата инвестирала во главната железничка артерија меѓу Атина и Солун, а возовите сообраќаат на, како што се чини, добро одржуван дел од наелектризираната главна линија, се вели во извештајот.
Апсењето на одговорниот управител на станицата во Лариса, кој, според некои извештаи, можел да насочи еден од возовите во друга насока, сугерира дека човечката грешка е првиот елемент на истрагата.
Освен тоа, весникот „Гардијан“ особено се осврнува на приватизацијата на грчката железничка компанија „Траиносе“. Компанијата, како што пишува, е приватизирана во 2017 година како дел од реформите наметнати заедно со спасувачката програма на Грција од ЕУ и привлече само една веродостојна понуда, онаа на италијанската државна групација „Ферови дело стато Италијане“.
Иако нема докази за тоа што ја предизвикало несреќата, некои во Грција веќе поставуваат прашања за финансирањето, персоналот и одржувањето на железницата, се вели во извештајот.