Утрински Весник
Свет

ЕУ воведе регулатива за батериите, ќе се знае колку загадуваат и дали може да се рециклираат

Shutterstock 1701662881 E1679563463492 1000x560 1.jpg

Од 18 февруари почнува да се применува Регулативата на Европскиот парламент и Советот за батерии и отпадни батерии, со која се настојува да се воспостави циркуларна економија за тој сектор.

Регулативата го регулира целиот животен циклус на сите батерии пласирани на пазарот на ЕУ во еден правен инструмент – од ископување суровини за производство на батерии до дизајнирање, производство, ставање на пазарот, употреба и на крајот постапување со отпадни батерии. Истата важи за сите категории на батерии.

Бројни правила

Ова значи дека се однесува на преносни батерии, преносни батерии за општа употреба, батерии за лесни возила, батерии за палење, осветлување и палење, индустриски батерии, батерии за електрични возила и за системи за складирање енергија со неподвижна батерија – без оглед на нивната форма, волумен, маса, дизајн, состав на материјалот, хемиски својства, употреба или цел.

Регулативата се однесува и на батериите кои се вградени или додадени на производи или се специјално дизајнирани да се вградуваат или додаваат на производи што се пласираат на пазарот или се користат во рамките на ЕУ, без разлика дали се произведени во ЕУ или се увезени.

Исто така, ги регулира барањата за производите и нивното пласирање на пазарот и правилата за батерии. Тоа се правила поврзани со ограничувањата на супстанциите во батериите, одржливоста, ефикасноста, издржливоста, безбедноста. Ги регулира и правилата поврзани со можноста за отстранување и замена за преносни батерии, етикетирање и информации за староста и очекуваниот век на траење, сообразноста, условите за ставање на ознаката CE на батеријата, собирање, рециклирање и пренамена.

Регулативата, исто така, пропишува задолжителни информации за батериите за крајните корисници и економските субјекти, земајќи го предвид јаглеродниот отпечаток од производството на батерии, етичкото снабдување со суровини и безбедноста на снабдувањето за да се олесни повторната употреба, пренамена и рециклирање на батериите.

Новости и за електричните возила

За батерии за електрични возила, индустриски батерии на полнење со капацитет од повеќе од 2 kWh и батерии за лесни возила, регулативата предвидува обврска да се состави декларација за јаглероден отпечаток за секој модел на батерија по погон. Во документацијата со информации за индустриски батерии, батерии за електрични возила, оние за лесни возила и оние за палење, осветлување и палење, Регулативата пропишува обврска за изразување на процентот на рециклирана содржина.

Регулативата, исто така, пропишува обврски во однос на целите за собирање за земјите-членки на ЕУ и ефикасноста на рециклирањето и враќањето на материјалите за субјектите за рециклирање.

Почнувајќи од 18 февруари 2027 година, секој акумулатор за лесни возила, индустриски акумулатор со капацитет поголем од 2 kWh и акумулатор за електрично возило мора да има електронска евиденција – „пасош за батерии“, односно информации за моделот на батеријата.

Можете да прочитате

Боксерскиот тренер на Самоа почина во Олимпиското село во Париз

Холанѓанец осуден за силување дете доби дозвола да се натпреварува на Олимпијадата

Бројот на загинати Палестинци во денешниот израелски воздушен напад за искачи на најмалку 30