Утрински Весник
Македонија

Кина се свртува кон пропаганда за да поправи имиџ на Партијата во „вирусната војна“

Кина се свртува кон пропаганда за да поправи имиџ на Партијата во „вирусната војна“

БЕТА

Владејачката Комунистичка партија на Кина почна со своја добро позната пропаганда за да го прикаже својот лидер како стабилен командант кој води армија здравствени работници во „народна војна“ против вирусна болест.

Во главните вечерни вести на државната телевизија, претседателот Си Џинпинг и неговите подредени редовно се појавуваат да даваат упатства во врска со инфекцијата или како посетуваат здравствени установи. Потоа, се пријавуваат доктори и медицински сестри од прв ред, следејќи ја традицијата на поддршка на „примерни работници“ и „важноста на жртвување за народот и Партијата“.

За Комунистичката партија, епидемиите се ризик и можност.

Настојува да се избегне да се обвинат за какви било грешки во врска со болеста, особено бавниот првичен одговор што овозможи вирусот да се прошири. Напротив, партијата бара заслуги за надминување на кризата, зајакнувајќи го легитимитетот на своето владеење.

Државните медиуми, строго контролираниот интернет и кампањи за масовна мобилизација беа искористени за да го сторат тоа.

„Оптимистичкото, како и емотивно,државно испраќање пораки остава впечаток дека самопожртвуваните граѓани на Кина, националното единство и просветленото раководство неизбежно ќе триумфираат, бидејќи борбата против вирусот се движи надвор од границите на земјата“, вели Ешли Есареи, специјалистка за кинески медиуми од Универзитетот во Алберта.

Пробаната и тестирана формула е да објавувате партиска верзија на настанот, иако зајакнувањето на социјалните медиуми е постојан предизвик. Растечкото малцинство одамна ја доведува во прашање партиската линија, но дури и многумина го прифаќаат тоа од навика или поради недостаток на алтернатива.

Повеќето пасивно прифаќаат наративи кои се повторуваат одново и одново, рече Стив Канг, директор на кинескиот институт во Лондонската школа за ориентални и африкански студии.

Ли Дешенг, 22-годишен студент, се присети на една кинеска поговорка, „Посочи на елен и наречете го коњ“, и „тоа е изобличување на фактите“ и „кога ги гледам вестите на ТВ … барем мислам дека еленот се уште се нарекува елен, и дека коњот се нарекува коњ “.

Не е само тоа што се прикажува, туку и она што е изоставено. Државните медиуми веќе две недели ја поздравуваат изградбата на нови медицински установи, без да известуваат за маките на луѓето кои не можат да најдат болнички кревет.

Тие пропагираа задушување на трговијата со диви животни, без да се сомневаат зошто не беше регулирано по САРС, слично на нападот со вирусот 2002-03 година.

Џун Тојфел Драер, експерт за Кина од Универзитетот во Мајами, рече дека Партијата може да го загубила кредибилитетот во „ангажираното јавно мислење“ и дека е тешко да се знае кој дел од 1,4 милијарди Кинези таа ги претставува.

Жу Сонги, 22-годишна студентка, изјави дека не открила никакви корисни информации за епидемијата од официјалниот весник „Женмин жибао“ или државниот ЦЦТВ, повикувајќи се на извештаи дека, дури и да е вистина, биле пропагандни, а не обид за информирање на јавноста.

Социјалните медиуми дадоа генерација на дигитално описмени, барем повратни информации за некои извештаи на државните медиуми, иако критичните коментари честопати се отстрануваат со цензурата на интернет во Кина.

„Борбата за објавување на вистината на интернет е уште еден знак дека луѓето не веруваат на државата“, рече Елизабета Икономи, директорка за азиски студии на Советот за надворешни односи во Њујорк. Сепак, таа додаде дека пропагандата влијаела врз оние што верувале во Партијата и сакале да бидат утешени и убедени.

Основата на пристапот е да се задуши секоја критика притоа да се обезбедат модели на позитивни улоги и да се прикаже Партијата како единствена реална надеж во Кина.

Кина им забрани на граѓаните да известуваат на популарните платформи на социјалните медиуми, бидејќи тие известуваа за преполнети болници и други проблеми. Недржавните медиуми, како што е списанието „Caixin“, независно известуваат, но престанаа да го критикуваат раководството.

„Здравствените професионалци се прикажани како херои не заради посветеност на здравјето, туку затоа што тие се членови на Партијата“, рече Ентони Саик, експерт за Кина од универзитетот Харвард . Тој верува дека кризата со вируси донекаде ја поткопала довербата во раководството на Си, но нема да има трајно влијание.

„Здравствените се основа на народната војна“, рече Си на почетокот на кризата. Најновите вести на ЦЦТВ покажуваат дека тој посетува воени здравствени единици. Сите тие одржуваа безбедно растојание едни од други, следејќи го протоколот на владата – устата и носот покриени со заштитни маски.

„Во војна, луѓето се поканети да остават настрана кавги и несогласувања и да ги здружат силите“, рече Дејвид Бандурски од кинески медиумски проект на Универзитетот во Хонг Конг. „Војните прават херои, а хероите се она што пропагандата успева“.

Националистичките кампањи работеа и порано, канализирајќи го гневот подалеку од Партијата во времето на избувнувањето на САРС, територијалните спорови со Јапонија, минатогодишните демонстрации во Хонг Конг и тековната трговска војна со САД.

Овој пат, официјалното известување за вирусот може да помогне да се намалат трајните политички штети врз Си и авторитетот на Комунистичката партија, дури и ако социјалната и економската штета од епидемијата продолжува да расте. Повеќе од 3.000 луѓе починаа од вирусот во Кина.

„Менаџментот е многу нестрплив да напише„ хепиенд “на таа приказна пред некој навистина да разбере за што се работи навистина“, рече Бандурски.

Извор: mia.mk

Можете да прочитате

Министерството за економија ја „спакува“ новогодишната кошничка

Владиката Тимотеј ќе биде погребан в четврток на Плаошник

СДСМ: Намалувањето на парите за чист воздух е удар врз здравјето на народот