![](https://24info.mk/wp-content/uploads/2025/02/20240417074924_big_730x400_97.webp)
Македонската економија се соочува со нови предизвици поради глобалните промени во автомобилската индустрија. Ирско-американската компанија „Аптив“, која од 2016 година работеше во ТИРЗ Бунарџик кај Скопје со околу 500 вработени, одлучи да го затвори својот погон во Македонија и да го пресели производството во Полска и Португалија. Компанијата изјави дека оваа одлука е дел од оптимизацијата на производствените капацитети согласно случувањата на глобалниот пазар и дека ќе обезбеди поддршка за вработените во текот на транзицијата, во согласност со локалните закони и прописи.
Покрај тоа, британскиот гигант „Џонсон Мети“, најголемиот извозник од Македонија, најави намалување на бројот на работни позиции поради глобалните случувања на автомобилскиот пазар.
Овие настани имаат влијание и врз Македонската берза. По достигнувањето на врвот на 21 јануари 2025 година, кога индексот МБИ10 изнесуваше 11.050,29 поени, во последните две недели се забележува континуиран пад. На 5 февруари 2025 година, индексот МБИ10 изнесуваше 10.158,62 поени, што претставува значителен пад во овој период. 
Експертите сметаат дека овие случувања се резултат на кризата во автомобилската индустрија на глобално ниво, што директно влијае на економијата на Македонија, особено во секторите поврзани со автомобилското производство и извоз.
Покрај тоа, британскиот гигант „Џонсон Мети“, најголемиот извозник од Македонија, најави намалување на бројот на работни позиции поради глобалните случувања на автомобилскиот пазар.
Овие настани имаат влијание и врз Македонската берза. Иако 2024 година беше рекордна, со индексот МБИ10 кој ја заврши годината на рекордно ниво од 10.200,91 индексни поени, што претставува зголемување од 66,78 проценти , во последните неколку дена се забележува пад на берзата. Според податоците од Македонската берза, во декември 2024 година, иако бројот на трансакции се зголеми за 26,75 проценти, прометот опадна за 9,43 проценти во споредба со ноември .
Експертите сметаат дека овие случувања се резултат на кризата во автомобилската индустрија на глобално ниво, што директно влијае на економијата на Македонија, особено во секторите поврзани со автомобилското производство и извоз.