Католиците во германскиот град Келн масовно ја напуштаат црквата. На ова во голема мера влијае скандалот со кардиналот Рајнер Марија Велики, кој е обвинет за прикривање случаи на сексуално злоставување. Овој тренд е забележлив низ цела Европа, пишува „Дојче веле“.
Овој тренд бил присутен и во претходните години, не само во провинцијата Северна Рајна-Вестфалија, туку и во цела Германија. И тоа влијае и на големите христијански цркви во таа земја, католичката и протестантската. Во 2019 година, повеќе од четвртина милион луѓе ги напуштиле тие две цркви. Околу половина од луѓето што живеат во Германија сè уште се членови на една од двете цркви. Фактот дека бројот на оние кои се повлекуваат од членството во црквата може да се одреди толку прецизно е германска специфичност.
Во Германија официјално е објаснето напуштањето на црквата, не на претставниците на црквата, туку на претставниците на надлежната државна служба. Бидејќи и двете големи христијански цркви во Германија се јавни правни институции, државата собира црковен данок за нив во износ од најмалку осум, па дури и девет проценти од данокот на доход. Оние кои заработуваат повеќе, плаќаат неколку илјади евра црковен данок годишно. Тој данок не се плаќа со напуштање на црквата, а за многумина е особено привлечен во Германија.
И во другите европски земји опаѓа врската на луѓето со нивната црква – особено католичката. Италија, на пример, длабоко католичка земја со Ватикан во срцето на главниот град, не наплатува никаков црковен данок. Но, постои “данок на мандат” платен од секој, каде што даночниот обврзник може да утврди кај кого одат парите: на пример црква или друга социјална служба или институција.
Шпанија е исто така изразито католичка земја, но тешко е да се дефинира кој е „член на црквата“, а кој не, бидејќи Шпанија не предвидува „напуштање“ на црквата. Ниту црквата, ниту државата не им нуди на граѓаните административен акт што го регулира на начинот на кој се регулира во Германија. Црковниот данок во таа земја не е задолжителен. Слично на италијанскиот модел, има данок од 0,7 проценти на годишен приход што може да се даде на црквата или за други добротворни цели.
Полска е исто така изразито католичка земја. Повеќе од 90 проценти од нејзините жители се римокатолици. Експертите забележуваат дека постепено се одвива секуларизација во таа земја. Студија на Варшавскиот институт за истражување на јавното мислење ЦБОС, спроведена меѓу полските студенти летото 2019 година, покажа дека само 55% од испитаниците се сметаат себеси за верници, за разлика од средината на 90-тите години кога три четвртини од младите се сметаа себеси за верници. Постојат многу причини за тоа: модернизација на општеството, што ги доведува во прашање традиционалните вредности, што се рефлектира на протестите против новиот закон за абортус.
И во Ирска, случаите на сексуална злоупотреба ги оддалечија католиците од црквата. Повлекувањето од црквата во Ирска, како и во другите земји каде државата не нуди излез, де факто беше спречена од самата Католичка црква во 2009 година. Таа потоа ги избриша сите забелешки за можноста за повлекување од канонскиот закон.